HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM PROGRAMI

 

Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programının amacı:

Yoğun rekabetin yaşandığı ulusal ve uluslararası pazarlarda halkla ilişkiler ve tanıtımı çok iyi bilen ve uygulayan, farkındalık kazandıran iletişim stratejilerini kullanabilen uzmanlar yetiştirmektir. Bu doğrultuda programda verilen eğitimin temel hedefi kamu ve özel işletmelerin halkla ilişkiler ve tanıtım birimlerinde ihtiyaç duyulan uygulamalara göre araştırma ve planlama yapabilen, proje üretme ve yönetme süreçlerinde aktif rol ve sorumluluk alabilecek nitelikli insan kaynağı yetiştirmektir. Sektörde yer alan kurumların hedef kitleleriyle iletişime yönelik yönetim süreçlerinde aktif rol alabilecek düzeyde öğrenci yetiştirilmesi, programın temel misyonudur. Öğrencilerin çağdaş ve etik değerlere sahip çıkan, teknolojik gelişmeleri yakından takip eden, iletişim becerileri yüksek, sosyal ve kültürel alanda gelişmiş bir insan kaynağı olarak yetiştirilmesi hedeflenmektedir.

  • Programın Eğitim süresi iki yıl, eğitim dili ise Türkçedir.
  • İsteğe bağlı olarak İngilizce Hazırlık Sınıfı okuma imkânı vardır.

 

Program Misyonu

Sektörde yer alan kurumların hedef kitleleriyle iletişime yönelik yönetim süreçlerinde aktif rol alabilecek düzeyde öğrenci yetiştirilmesi, programın temel misyonudur.

Program Vizyonu

Öğrencilerin çağdaş ve etik değerlere sahip çıkan, teknolojik gelişmeleri yakından takip eden, iletişim becerileri yüksek, sosyal ve kültürel alanda gelişmiş bir insan kaynağı olarak yetiştirilmesi hedeflenmektedir.

ÇALIŞMA ALANLARI

Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programı mezunları,

  • Tüm kamu ve özel kurumların; Kurumsal İletişim
  • Halkla İlişkiler ve Tanıtım
  • Reklam, Pazarlama ve Satış Departmanları
  • Misafir Karşılama ve Danışma Departmanları
  • Organizasyon Firmaları
  • Medya ve Haber Merkezleri
  • Grafik Tasarım Firmaları
  • Müşteri İlişkileri Departmanları
  • Personel İşleri
  • Medya Planlama ve Satın Alma Departmanları
  • Reklam ve Halkla İlişkiler Ajansları
  • Dijital Ajanslar gibi daha pek çok alanda iş ve kariyer imkânına sahiptir.

 

 

DİKEY GEÇİŞ SINAVI İLE GEÇİŞ YAPILAN BÖLÜMLER

Önemli Uyarı: Siz değerli öğrencilerimize kolaylık sağlaması için hazırlanmış olup resmi bir niteliği bulunmamaktadır. Gerçek listenizi ÖSYM’nin ilan ettiği kılavuz üzerinden yapmayı unutmayınız!

  • Görsel İletişim Tasarımı
  • Halkla İlişkiler Ve Reklamcılık
  • Halkla İlişkiler Ve Tanıtım
  • İletişim
  • İletişim Bilimleri
  • İletişim Sanatları
  • İletişim Tasarımı Ve Yönetimi
  • İletişim Ve Tasarımı
  • Reklam Tasarımı Ve İletişimi
  • Reklamcılık
  • Sosyoloji

ÇİFT ANADAL YAPILABİLECEK PROGRAMLAR

  • Ağız ve Diş Sağlığı
  • Bankacılık ve Sigortacılık
  • Bilgisayar Programcılığı
  • Çocuk Gelişimi
  • Dış Ticaret
  • Fotoğrafçılık ve Kameramanlık
  • Grafik Tasarımı
  • İç Mekan Tasarımı
  • İnsan Kaynakları Yönetimi
  • İnşaat Teknolojisi
  • İş Sağlığı ve Güvenliği
  • Lojistik
  • Mahkeme Büro Hizmetleri
  • Makine
  • Mimari Restorasyon
  • Optisyenlik
  • Radyo ve Televizyon Programcılığı
  • Sağlık Kurumları İşletmeciliği
  • Sosyal Hizmetler
  • Spor Yönetim

 

Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programı Eğitim Amaçları ve Hedefleri


  • Eğitim Amacı 1: Halkla ilişkiler alanına ilişkin temel kuram, kavram, ilke, yöntem ve araçlara hakim olarak strateji ve yöntemlerini kullanabilme

Halkla ilişkiler stratejileri geliştirebilme, kullanılacak araçlar ve yöntemleri tanımlayarak ihtiyaçlar odağında kullanabilmesi hedeflenmektedir.

  • Eğitim Amacı 2: Halkla ilişkiler alanında edindiği bilgiyi beceriye dönüştürebilme, ofis ve saha çalışmalarında sorumluluk alabilme, analitik düşünebilme, araştırma ve planlama yapabilme 

Halkla ilişkiler ile ilgili konularda yaratıcı düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak ifade edebilmesi hedeflenmektedir.

  • Eğitim Amacı 3: Halkla ilişkiler alanındaki ulusal ve uluslararası güncel gelişmeleri takip edebilme, alanında ihtiyaç duyulan projeleri üretebilme ve yönetebilme

İhtiyaçlar odağında etkin halkla ilişkilerde kampanyaları tasarlayabilmesi hedeflenmektedir.

  • Eğitim Amacı 4: Hedef kitlelere uygun, yaratıcı, yenilikçi iletişim strateji ve uygulamaları yürütebilme

Halkla ilişkiler hedef kitlelerine dönük yaratıcı stratejiler hazırlayabilmesi ve uygulayabilmesi hedeflenmektedir. Disiplinler arası projelerde ekip veya bireysel çalışmalarında karşılaşacağı sorunlar karşısında yaratıcı ve yenilikçi çözüm önerileri geliştirebilmesini sağlamak.

  • Eğitim Amacı 5: İşbirliğine ve disiplinler arası çalışmaya yatkın, mesleki etik ve ahlâk değerleri gözeten, sözlü ve yazılı iletişim stratejileri geliştirebilme

Mesleki görevlerini adalet, özgürlük, sorumluluk, güvenilirlik, doğruluk, nesnellik odağında çevreye, doğaya ve canlı haklarına duyarlı olarak yürütmesi hedeflenmektedir.

  • Eğitim Amacı 6: Mesleğinin gerektirdiği teknolojik, sosyal ve kültürel gelişime açık olma, sürekli öğrenme ve gelişimi esas alma

Çağın ve toplumun ihtiyaç duyduğu alanlarda sosyal sorumluluk bilincinde yenilikçi iletişim planları tasarlayabilmesi ve uygulayabilmesi hedeflenmektedir.