MİMARİ RESTORASYON PROGRAMI

Programın Misyonu 

Kültürel mirasın korunması, onarılması ve sürdürülebilir bir anlayışla gelecek kuşaklara aktarılmasında aktif rol alabilecek, teknik bilgi ve uygulama becerileri ile donatılmış, etik ilkelere bağlı ve sorumluluk sahibi nitelikli restorasyon teknikerleri yetiştirmektir.

 

Programın Vizyonu

Çağdaş koruma yaklaşımlarını ve güncel teknolojileri etkin biçimde kullanabilen, mimari ve kültürel öğelerin tarihsel ve estetik değerlerini analiz edebilen, sorunlara eleştirel ve çözüm odaklı yaklaşabilen, disiplinler arası etkileşime açık ve mesleki gelişmeleri izleyen restorasyon teknikerleri yetiştirmektir.

 

Programın Amacı ve Hedefleri

Programının Amacı: Tarihsel ve kültürel değerlere sahip yapıların özgün nitelikleriyle korunması ve restorasyon ilkelerine uygun olarak onarılmasına yönelik yapılan belgeleme ve analiz çalışmaları ile proje ve uygulama süreçlerinde, edindiği bilgi ve donanımı kamu ve özel sektörde aktarabilen restorasyon teknikerlerinin yetiştirilmesi amaçlanmaktadır.

 

Programın Eğitim Amaçları ve Hedefleri:

EA1. Mimari restorasyon ve koruma alanına ilişkin temel kuram, kavram, ilke, yöntem ve araçlara hakim olan restorasyon teknikerleri yetiştirmek.

            A1.H1. Temel teorik bilgi içeren dersleri ile eksiksiz içerik oluşturmak

            A1.H2. Temel bilgileri destekleyici Program Seçmeli Dersler oluşturmak

            A1.H3. Derslere ilişkin öğrenci geri bildirimlerini esas alan iyileştirmeleri yapmak

 

EA2. Edindiği bilgiyi beceriye dönüştüren, ofis ve saha çalışmalarında sorumluluk alabilecek yetkinliğine sahip, analitik düşünen ve çözüm üretebilen restorasyon teknikerleri yetiştirmek.

            A2.H1. Uygulamaya yönelik ders sayılarını ve içeriklerini geliştirmek

            A2.H2. Uygulamalı dersler için gerekli altyapı düzenlemelerini iyileştirmek

            A2.H3. Derslere ilişkin öğrenci geri bildirimlerini esas alan iyileştirmeleri yapmak

            A2.H4. Öğrencilerin staj süreçlerini desteklemek

EA3. Ulusal ve uluslararası düzeyde alanındaki güncel gelişmeleri sürekli takip eden, araştırmacı, yenilikçi, kendini sürekli olarak geliştiren restorasyon teknikerleri yetiştirmek.

            A3.H1. Ders içeriklerini ulusal ve uluslararası yeniliklere göre düzenli olarak güncellemek

            A3.H2. Öğrenci araştırmalarını destekleyici ölçme değerlendirme sistemi oluşturmak

 

EA4. Takım çalışmasına, işbirliğine ve disiplinler arası çalışmaya yatkın, mesleki etik ve ahlâk değerlerini gözeten, sözlü ve yazılı iletişim kurabilen restorasyon teknikerleri yetiştirmek.

            A4.H1. Uygulama derslerinde ekip çalışması gerektiren uygulamalara yer vermek

            A4.H2. Farklı disiplinlerle program esaslı işbirliği geliştirmek

         A4.H3. Öğrencilerin yazılı ve sözlü iletişimini güçlendirecek, teşvik edici uygulamaları ölçme değerlendirme sistemine dâhil etmek

 

EA5. Kültürel miras değerlerini sahiplenen, sürdürülebilir koruma politikalarını esas alan ve toplumsal düzeyde yaygınlaşması için katkı koyan restorasyon teknikerleri yetiştirmek.

            A5.H1. Kültürel miras ve sürdürülebilirlik kavramlarına yönelik çalışmalar yapmak

            A5.H2. Kültürel miras alanındaki STK ve diğer kurumlarla işbirliğini güçlendirmek

 

Öğretim programı:

https://ogrenciweb.kavram.edu.tr/oibs/bologna/index.aspx?lang=tr&curOp=showPac&curUnit=2&curSunit=5577#

 

  • Programın eğitim süresi iki yıl, eğitim dili ise Türkçedir.

 

ÇALIŞMA ALANLARI

Mimari Restorasyon Programı Mezunları:

  • Milli Saraylar Daire Başkanlığına bağlı müze ve saraylarda
  • Özel müzelerde
  • Vakıflar Genel Müdürlüğünde
  • Kültür Bakanlığında
  • Arkeolojik kazı ekipleri, Milli Parklar, Belediyeler, Karayolları Genel Müdürlüğü gibi kurum ve kuruluşların yanı sıra mimari restorasyon proje ve uygulamaları yapan özel şirketlerin ofis ve şantiyelerinde çalışabilirler.

 

DİKEY GEÇİŞ SINAVI İLE GEÇİŞ YAPILAN BÖLÜMLER

Önemli UyarıSiz değerli öğrencilerimize kolaylık sağlaması için hazırlanmış olup resmi bir niteliği bulunmamaktadır. Gerçek listenizi ÖSYM’nin ilan ettiği kılavuz üzerinden yapmayı unutmayınız!

  • Çini Tasarımı Ve Onarımı
  • El Sanatları
  • Geleneksel Türk Sanatları geleneksel Türk Sanatları
  • İç Mimarlık
  • İç Mimarlık Ve Çevre Tasarımı
  • Kültür Varlıklarını Koruma Ve Onarım
  • Mimarlık
  • Tezhip Sanatı

 

ÇİFT ANADAL YAPILABİLECEK PROGRAMLAR

  • Ağız ve Diş Sağlığı
  • Bilgisayar Programcılığı
  • Çocuk Gelişimi
  • Fotoğrafçılık ve Kameramanlık
  • Grafik Tasarımı
  • Halkla İlişkiler ve Tanıtım
  • İç Mekan Tasarımı
  • İnsan Kaynakları Yönetimi
  • İnşaat Teknolojisi
  • İş Sağlığı ve Güvenliği
  • Lojistik
  • Makine
  • Optisyenlik
  • Radyo ve Televizyon Programcılığı
  • Sağlık Kurumları İşletmeciliği
  • Sosyal Hizmetler
  • Spor Yönetimi
  • Tıbbi Görüntüleme Teknikleri

 

Detaylı Bilgi İçin: https://www.kavram.edu.tr/ogrenci/ikmyo-ogrencileri-icin/cift-anadal-programi-cap