KAYIT İŞLEMLERİ:
2025-YKS Ek Yerleştirme sonuçlarına göre, 2025-2026 Eğitim-Öğretim yılında Meslek Yüksekokulumuz Programlarına kayıt hakkı kazanan öğrenci adaylarımız;
Kayıt Tarihleri
|
10 - 17 Ekim 2025
|
Elektronik Kayıt Tarihleri
|
10 - 12 Ekim 2025
(E-Devlet www.turkiye.gov.tr adresinden E-Kayıt yapabileceklerdir. )
|
Elektronik Kaydını başarılı bir şekilde tamamlayanların ayrıca kayıt için yerleşkemize gelmelerine ve kayıt evrakı teslim etmelerine gerek yoktur.
7 Adımda E-Kayıt İşlemleri
1- Öğrenci numaranızı ogrenciweb.kavram.edu.tr/oibs/ogrsis/no_query.aspx adresinden, T.C. kimlik numarası ve baba adı bilgilerinizi girerek öğreniniz.
2- E-Devlet üzerinden elektronik kayıt işlemlerini tamamlayabilmek için öncelikle mali kayıt işlemini tamamlayınız. Meslek Yüksekokulumuzun programlarına yerleşen ve kayıt işlemlerini E-Devlet üzerinden tamamlamak isteyen öğrencilerimizin, sanalpos.kavram.edu.tr adresinden "3D Secure" yöntemiyle, kredi kartından tek çekim ya da taksitli veya anlaşmalı bankalar aracılığıyla "Senetsiz Tahsilat Sistemi" ile taksitli ödeme seçenekleri bulunmaktadır. sanalpos.kavram.edu.tr sistemine giriş için otomasyon şifresi T.C. Kimlik numaranızın tamamıdır.
3- E-Devlet web sitesine giriş yapmak için, E-Devlet uygulamasını indirebilir ya da www.turkiye.gov.tr linkine tıklayabilirsiniz.
4- E-Devlet kullanıcı hesabınıza giriş yapmak için, kullanıcı adı ve şifrenizi girdikten sonra, ana sayfadaki arama alanında 'E-Kayıt' yazarak arama butonuna tıklayınız. Açılan ekranda karşınıza çıkan YÖK Üniversite E-Kayıt linkine tıklayınız.
5- YÖK Üniversite E-Kayıt sayfasında, E-Kayıt yöntemiyle kayıt alan üniversitelerin listesini göreceksiniz. Bu noktada 'Devam Et' butonuna tıklayarak ilerleyiniz.
6- Ekranda 'Yerleşme Bilgileriniz' görünecektir. Bilgilerinizi mutlaka kontrol ediniz.
7- Bilgilerinizin doğru olması durumunda 'Başvur' butonuna tıklayarak kaydınızı tamamlayabilir ve ekranda barkodlu E-Kayıt belgenizi görebilirsiniz. E-Kayıt işlemini tamamlayan öğrencinin ayrıca yerleşkemize gelmesine gerek yoktur. www.kavram.edu.tr/duyurular adresinden detaylı bilgiye ulaşabilirsiniz.
Şahsen kayıt yaptırmak isteyen aday öğrencilerimiz ise;
13 - 17 Ekim 2025 tarihleri arasında İzmir/Konak Yerleşkemize gelerek işlemlerini tamamlayabilirler. Şahsen kayıt yapacak öğrencilerin aşağıda belirtilen evrakları yerleşkemizde bulunan kayıt ofisine teslim etmeleri gerekmektedir.
Yerleşkede Kayıt İşlemleri
Kayıt İçin Gerekli Belge ve Formlar
- ÖSYS Puan Belgesi çıktısı,
- ÖSYM Yerleştirme Sonuç Belgesi çıktısı,
- Lise Diploması aslı veya diploması hazırlanmamış ise, resmi onaylı ve yeni tarihli geçici mezuniyet belgesi aslı, liseden henüz mezun olunmamış ise, durumunu gösterir resmi onaylı belge,
- T.C. kimlik kartının ön yüz fotokopisi,
- 4 Adet Vesikalık Fotoğraf (Son 6 ay içerisinde çekilmiş olması gerekmektedir.)
- İkametgah Belgesi ( e-devlet üzerinden alınabilir.)
- Erkek öğrenciler için E-Devlet sisteminden alacakları askerlik durumunu gösterir belge (2005 ve öncesi doğumlu öğrencilerden istenmektedir.)
- Ödemenin yapıldığına dair ödeme makbuzu (*Tam Burslu yerleşen öğrenciler okul ücreti ödemeyecektir. Tam burslu öğrenciler sadece Mali işler biriminden kayıtlarını aktif ettirdikten sonra Öğrenci İşleri Birimine evraklarını teslim edip kayıt işlemlerini tamamlayacaklardır.)
- Sağlık Raporu (Sivil Havacılık ve Kabin Hizmetleri programına yerleşen öğrencilerimiz)
- Daha önce bir Yükseköğretim kurumunda okuyan veya mezun olmuş adayların; ders muafiyet başvurusu için onaylı transkript ve ders içeriği getirmeleri gerekmektedir. (Kayıt esnasında belge getirmeyenler için son tarih 21. 10. 2025 'tir. Bu tarihten sonra getirilen belgeler kabul edilmeyecektir.)
Kayıtta kendisi bulunmayacak adayların kayıt yaptıracak kişiye noter onaylı vekalet vermesi gerekmektedir.
Kayıt için yerleşkelerimize gelmeden önce; gerekli tüm belgeleri hazırlamanızı ve teslim edeceğiniz belgelerin bir kopyasını ileride ihtiyaç duyabileceğiniz düşüncesi ile saklamanızı önemle hatırlatırız. E-Kayıt yaptıracak öğrencilerimizin herhangi bir belge getirmesine gerek yoktur.
11. Belirtilen tarih aralığında kayıt işlemini gerçekleştirmeyen öğrenciler, İzmir Kavram Meslek Yüksekokuluna kayıt yaptırma hakkından feragat etmiş sayılırlar.
SİVİL HAVACILIK KABİN HİZMETLERİ (ön lisans) eğitimi mesleğini icra edebilmek için aranan nitelikler:
1) Adli sicil kaydı veya Adli Sicil Arşiv Kaydı bulunmamak.
2) Bayanlar için 160 cm-180 cm arası boya sahip olmak (ağırlığı, boy uzunluğunun santimetre olarak ifade edilen değerinin son iki rakamından en çok 5 kilogram fazla veya 15 kilogram noksan ağırlıkta olmak).
3) Erkekler için 170-190 cm arası boya sahip olmak (ağırlığı, boy uzunluğunun santimetre olarak ifade edilen değerinin son iki rakamından en çok 5 kilogram fazla veya 15 kilogram noksan ağırlıkta olmak).
4) Sağlık durumu uçuşa elverişli olmak (Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü tarafından yetkilendirilmiş havacılık tıp merkezlerinde yapılan muayene sonucunda uçuşa elverişli olduğuna dair sağlık raporu almak).
5) Kabin memuru üniforması giyildiğinde vücudunun görünecek yerlerinde dövme, yara izi vb. bulunmamak.
NOT: Sivil Havacılık ve Kabin Hizmetleri Programına e-devlet üzerinden kayıt alınmayacak olup kayıt esnasında ilgili belgeler öğrenciden talep edilecektir.
Online Ödeme (İnternetten, Kredi Kartı İle E-Ödeme)
sanalpos.kavram.edu.tr internet adresinden "3D Secure" yöntemiyle kredi kartınızı kullanarak ödeme yapabilirsiniz. sanalpos.kavram.edu.tr internet adresine giriş için;
- Sistem, öğrenci numaranız ve otomasyon şifrenizi girmenizi isteyecektir.
- Öğrenci numaranızı ogrenciweb.kavram.edu.tr/oibs/ogrsis/no_query.aspx adresinden, T.C. kimlik numarası ve baba adı bilgilerinizi girerek öğreniniz.
- Otomasyon şifrenizi Öğrenci Bilgi Sistemine giriş yaparken "Şifre Sıfırla" butonunu kullanarak kendi şifrelerinizi oluşturabilirsiniz.
- Ardından öğrenci numaranız ve yeni şifreniz ile sanalpos.kavram.edu.tr adresinden ödeme işlemlerinizi tamamlayabilirsiniz.
ÖDEME SEÇENEKLERİ
- PEŞİN KREDİ KARTI İLE ONLINE ÖDEME: Peşin ödeme tutarını bir ya da birden fazla kredi kart ile sanalpos.kavram.edu.tr adresine öğrenci bilgileriyle giriş yaparak peşin ödeme tutarını öğrenebilir ve sanal pos sisteminden mali kayıt işlemini tamamlayabilirler.
- TAKSİTLİ ÖDEME SEÇENEKLERİ:
- KREDİ KARTI İLE ONLINE ÖDEME: Bonus, Card Finans, Maximum, Combo, Paraf, World (Albaraka World Hariç) özellikli bir ya da birden fazla kredi kartı ile sanalpos.kavram.edu.tr adresi üzerinden öğrenci bilgileri ile giriş yaparak vadeli ücretini görüntüleyebilir ve mali kayıt işlemini yeterli limiti bulunan kredi kartları ile 8 taksite kadar sanal pos sisteminden ödeme yaparak tamamlayabilirler.
* Online Ödeme Yapmak için tıklayınız.
Akademik Takvim
Meslek Yüksekokulumuzdaki öğrenim hayatınız akademik takvimle düzenlenir. Her akademik yılın başında akademik takvim okulumuzun web sayfasında ilan edilir. Akademik takvimde değişiklik yapılması durumunda, ilgili değişiklikler yine web sayfamız üzerinden duyurulur. Akademik takvimin tüm öğrencilerimiz tarafından takip edilmesi zorunludur.
Akademik Takvime Erişmek İçin;
www.kavram.edu.tr adresinde, Ana Sayfa>Öğrenci>Akademik Takvim>2025-2026 İzmir Yerleşkesi Akademik Takvim butonlarını takip ederek ilgili dokümana ulaşabilirsiniz.
Belge Talepleri
Öğrenim hayatınız boyunca ihtiyaç duyacağınız belgeler (öğrenci belgesi, transkript, vb.) için öğrenci bilgi sistemi üzerinden belge talebi oluşturarak öğrenci işleri birimimizden teslim alabilirsiniz. Talep ettiğiniz belgeler 3 iş günü içerisinde tarafınıza teslim edilmektedir. Ayrıca öğrenci bilgi sistemi üzerinden elektronik imzalı olarak ilgili belgeleri (öğrenci belgesi, transkript) talep ederek, online olarak temin edebilirsiniz.
Yönetmelik ve Yönergeler
Öğrencilerimiz, Meslek Yüksekokulumuz tarafından yayınlanan yönetmelik ve yönergeler ile Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliğine uymakla yükümlüdürler. Yönetmelik ve yönergelerin aşağıdaki linklerden takibi öğrencilerimizin sorumluluğundadır.
www.kavram.edu.tr web sitemizden,
Ana Sayfa> Öğrenci> Yönetmelik ve Yönergeler butonlarını takip ederek ilgili dokümanlara ulaşabilirsiniz.
Bildirimler
Meslek Yüksekokulumuz akademik ve idari birimleri tarafından öğrencilerimize yapılacak olan bildirimlerde Meslek Yüksekokulumuz E-Posta adresi kullanılır. “kavram.edu.tr” uzantılı E-Posta adresine yapılan bildirimler, öğrencinin kendisine yapılmış sayılır. İlgili E-Posta hesabının takibi öğrencinin sorumluluğundadır.
İletişim
Ayrıntılı bilgi ve sorularınız için info@kavram.edu.tr adresinden E-Posta yolu ile ya da 444 9 134 numaralı telefondan bize ulaşabilirsiniz.