Gökyüzüne Taşınan Standartlar: Havacılıkta Kalite Yönetim Sistemleri Etkinliği

21 May 2025

Gökyüzüne Taşınan Standartlar: Havacılıkta Kalite Yönetim Sistemleri Etkinliği

Kalite Öğrenci Topluluğu Kulübü ve Havacılık Kulübü işbirliği Kalite Koordinatörlüğü desteği ile “Havacılık Güvenliği” dersi kapsamında gerçekleştirilen “Gökyüzüne Taşınan Standartlar: Havacılıkta Kalite Yönetim Sistemleri” adlı etkinlikte İzmir Adnan Menderes Havalimanı TGS Yer Hizmetleri A.Ş.’nde Kalite Yönetim Sistemleri Şefi olarak görev yapan Cansu Özer öğrencilerimizle buluştu.

Cansu Özer, havacılık sektöründe ISO9001, 14001ve 45001 gibi Kalite Yönetim Sistemleri yaklaşımlarını ayrıntılı bir şekilde öğrenciler aktarmakla birlikte havacılık güvenliği, SMS ve SEMS yaklaşımlarını da anlatmıştır. Ayrıca havacılıkta ve kalitede süreç yaklaşımı, risk tabanlı düşünme, müşteri odaklılık ve sürekli iyileştirme konularına da değinmiştir. Özellikle havacılık sektöründe Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü Yönetmelikleri, EASA Part-145 / Part-M / CAMO, IOSA, ISAGO, IATA Programları, TGS: ISO 9001 + SMS Entegrasyonu üzerinde detaylı bilgiler paylaşmıştır. Öğrencilere havacılıkta operasyonel süreçte kalite yönetimi ve denetim prosedürlerini anlatan katılımcı, öğrencilerde işe başlamadan kalite kültürünü yaygınlaştırmayı hedeflemiştir.

TGS firmasında staj yapan Kalite Öğrenci Topluluğu Kulüp Başkanı Pınar Altay, etkinliğin planlanması ve Cansu Özer’in davet edilmesinde süreci profesyonellikle yürütmüştür. İzmir Kavram Meslek Yüksekokulu’nda öğrenci kalite kültürünün yaygınlaşması için özveri ile çalışmıştır.