Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri Programının İkram ve Servis Usulleri Dersi Üniversite-Sektör Birlikteliği Çerçevesinde BTA İş Birliğinde Uygulamalı Olarak Verildi

29 May 2025

Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri Programının İkram ve Servis Usulleri Dersi Üniversite-Sektör Birlikteliği Çerçevesinde BTA İş Birliğinde Uygulamalı Olarak Verildi

Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri Programımızın “İkram ve Servis Usulleri” dersi üniversite-sektör birlikteliği çerçevesinde BTA iş birliğinde uygulamalı olarak verildi. İzmir Adnan Menderes Havalimanında BTA firmasının düzenlemiş olduğu eğitimler iki aşamalı gerçekleştirildi.

İlk olarak BTA Yiyecek İçecek Müdürü Orhun Aydoğdu tarafından öğrencilere “Catering Firması Kapsamı ve Çalışma Alanları”, “Havalimanı Yiyecek ve İçecek Hizmetleri, “İkram Üretim Hizmeti”, “Menü Planlama” ve “Servis ve Servis Kalitesi” konularında teorik anlatım gerçekleştirildi. Bununla birlikte öğrencilerle servis ve servis kalitesine yönelik örnek olay uygulamaları ’da gösterildi.

İkinci aşama ise “Kuver Açma”, “Uygulamalı Servis Örneği” ve “Havalimanı Saha Ziyareti” konuları kapsamında uygulamalı eğitimler yürütüldü. Havalimanı saha ziyareti esnasında havalimanı oteli restoranı, personel yemekhanesi, BTA firmasının işlettiği tüm lounge’lar, CIP lounge’lar (Türk Havayolları) ve kafeler ziyaret edilip çalışma alanları personeller tarafından öğrencilere anlatıldı.

Eğitimlerin planlanmasında ve yürütülmesinde BTA Yiyecek İçecek Müdürü Orhun Aydoğdu ve BTA Aşçıbaşı Oytun Dağlı oldukça emek verdiler. Teorik ve uygulamalı eğitimlerin yanı sıra öğrencilere sektör deneyimlerini aktararak öğrencilere vizyon kazanmaları sağlandı.